foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
Контакт :
Tel.+359 ‎89 2 366 665
...................................



Вход

Открийте ни във Facebook

BGtop


КАК  РАБОТИ ТУРБОТО?

 Всяко турбо е съставено от метални компоненти, които разбира се имат определен живот поради триене, загряване, износване, отслабване на здравината на материала в следствие на което турбото престава да функционира правилно. Всяко турбо е пряко зависимо от двигателя, а именно:

- необходимото подаване на масло от маслената помпа с нужното налягане, тъй като маслото играе ролята на лагер между валът и втулките образуващо тънък маслен филм, който уплътнява компонентите и ги охлажда.

 

КАК ДА РАЗБЕРА ДАЛИ МОЕТО ТУРБО Е ПОВРЕДЕНО?

Възможните симптомите могат да бъдат няколко:

 - загуба на мощност на автомобила.

 - автомобила влиза в авариен режим.

 - загуба/ харчене на моторно масло.

 - неестествени шумове идващи от турбото.

 

ВАЖНО:

 Един или повече от гореописаните симптоми е възможно да доведът до необратимо увреждане на турбото ако не се вземат навременни мерки. Освен това е възможна и тежка повреда на двигателя поради така наречения "маслен удар" или попадане на отломки от турбинното колело в мотора.

 

 ОБИЧАЙНИ ПРИЧИНИ ЗА ПОВРЕДА НА ТУРБОКОМПРЕСОРА:

 

 - несъответстващо на типа двигател, старо или замърсено масло.

 - недостатъчно подаване на налягане от маслената помпа към турбото.

 - частично или напълно запушени маслопроводи към турбото.

 - неправилна работа на дюзите.

 - попадане на чужд елемент от въздуховода или отдушника в компресорното колело.

 - попадане на чужд елемент от  изпускателният колектор в топлата перка и геометрията.

 - запушване на картерната вентилация.

 - запушен ДПФ или катализатор.

 - прекалено високо ниво на маслото в мотора.

 - обичайното износване на компонентите в турбото.